Vårstämman 2015

Vårstämman 2015
Över 100 personer mötte upp för att forma framtiden.

måndag 5 oktober 2015

Tillsammans är vi starka



Vi politiker vill så väl. 

Och nu inför valet vill vi tala om allt vi jobbar för varje dag. Det kan bli lite tufft för våra väljare. 

Häromdagen när jag deltog i panelen på Handikampens debatt märktes detta extra tydligt. Det var en engagerad grupp åskådare och engagerade debattörer. Nåja en av oss var väl inte allt för engagerad. Men vi andra brann för detta på våra olika sätt. Debatten handlade om allt från socialvårdslagstiftning till hjälpmedel för barn med hörselnedsättning. I många frågor var vi överens medan vi i några hade helt olika åsikter. 


Det som jag tar med mig är något som jag under hela denna valkampanj tänkt på. Att alla behöver bli hörda och bekräftade. För visst är det så att det är många som säger att de inte är intresserade av politik, men när man sedan talar med dem om deras liv är det just det som vi talar om. Politik. Man kanske inte har ett jobb, barnen har det tufft i skolan eller man kommer inte in i affären p g a att man har svårt att gå. 


Jag kommer tillbaka till samma slutsats gång på gång. Tillsammans kan vi klara av det mesta. Om vi gör det tillsammans går det lättare att se vägen framåt.

Det är tillsammans vi är starka.

/Camilla Andersson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar