Vårstämman 2015

Vårstämman 2015
Över 100 personer mötte upp för att forma framtiden.

tisdag 29 september 2015

Valfläsk och morgonljus




Tidningarna fylls av insändare och debattinlägg, de allra flesta läser jag bara rubrikerna på. Oengagerad? Kanske.

Men jag ställer också upp i valet och jag tycker inte att EN sak är viktig. Jag tycker att jättemånga saker är viktiga. 

Det ÄR viktigt med att våra barn för bra utbildning och att vi kan känna oss trygga i vården. 

Det ÄR viktigt med ett rikt näringsliv med många och unga entreprenörer som vågar, vill och kan satsa framåt. 

Det ÄR viktigt att vi tar narkotikaproblematiken på allvar. 

Det ÄR viktigt att vi månar om vårt svenska språk. Det finns många många saker som ÄR viktiga för vårt åländska samhälle. 

Men det är varken jag eller någon annan som bestämmer, det är vi. Alla de som blir invalda i lagtinget ska tillsammans kompromissa och koka ner någonting till någonting och kanske det inte blir som de skriver i tidningen. Vi bör dra åt samma håll.

Och nu stiger snart solen och morgonljuset lovar en ny dag med nya möjligheter.

Birgitta Eriksson-Paulson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar